Sidor

måndag 14 mars 2011

Lär känna: Kristina

Denna veckas bloggare är Kristina med bloggen Livet i träsket:
1. Namn och bloggnamn samt adress. Kristina, Livet i träsket http://traskpaddan.blogspot.com
2. Ålder? Snart blir det 40.
3. Bor? i ett hus ute i skogen i södra Lappland.
4. Familj? Sambo, tre barn snart 2, 7 & 9 år en jämthund, två katter och en kanin.
5. När och varför började du blogga? För några år sedan då jag insåg att jag ville ha ett ställe att samla tips, inspiration mm på och även lite för att bevisa att man inte är helt bakom flötet bara för att man bor ute i skogen långt från storstaden.
6. Favorit musik? Blandat, från Winnerbäck till Brad Paisley via schlager
7. Klädstil? just nu tunika & tights med kängor/stövlar till
8. Sysselsättning? Handläggare på statlig myndighet
9. Filmsmak? Både action och tjejfilmer, SATC och Wallander
10. Din favoritplats? Där mina kära finns
11. Hur ser ditt liv ut om 20 år? Jag har just gått i pension och har en bostad på Franska Rivieran där jag njuter av livet efter att de senaste 15 åren ha drivit ett framgångsrikt café i amerikansk 50-tals stil som jag just sålt med enorm vinst. Har många barnbarn som jag och min älskade man hälsar på under sommarmånaderna i Sverige.
12. Vad skulle du göra om du vann tio miljoner? Svår fråga, köpa fastigheter i Lapplands inland som står tomma och sälja dem billigt för att få glesbygden att leva igen. Se till att få guldkant på min och familjens tillvaro. Njuta av livet genom att ha mer tid att vara med barnen. Leva i nuet!
13. Vad är din favorit maträtt? En god köttbit, god sås, Idahoe potatis och ett gott rödvin, även baby back ribs och grillat är favoriter.
14. Ultimata semestern? All inclusive med Bamseklubb och hela kittet var som helst i två veckor.
15. 6 personer du skulle vilja bjuda på middag, döda eller levande? Kronprinsessan Victoria, Aidan i SATC, Hillary Clinton, en farao ex vis Tutankhamon, Anna Lindh och Angeles Bermudez Svanqvist
16. Om du påyttfödds som ett djur, vilket skulle du vilja vara? Motivera gärna. En Amerikansk vithövdad kungsörn. För att kunna flyga och sväva över de fantastiska vidderna och naturen i Nordamerika.
17. 3 saker du skulle ta med dig till en öde ö? Carlsbergs rescueoperation kit skulle inte vara fel. Annars eld, vatten och nödradio.
18. 1 inredningspryl du inte skulle klara dig utan? Ljus
19. Vad har du för ringsignal på mobilen? När min sambo ringer är det Brolle -Född i en liten by, annars Ella ella.
20. Från Linnea på Landet: Vad betyder Vita Gåvor för dig? Ett roligt avbrott i vardagen med inspiration och omtanke från en annan person.
21. En fråga du skulle vilja ställa nästa person? Svara gärna på den du också. Hur mycket får era män/sambos bestämma om inredningen hemma hos er? Eller bryr de sig inte om inredning?
Min sambo har tyvärr åsikter om nästan allt och det är ett evigt diskuterande och kompromissande vilket innebär att vi bland annat har ett par av sambon skjutna älghorn på väggen som jag INTE tycker om och de är INTE vitmålade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar