Sidor

måndag 28 februari 2011

Lär känna: Carita

Denna veckas bloggare blig Carita med bloggen My Place in the Space:

1. Namn och bloggnamn samt adress.
Carita http://marrimoster-myplaceinthespace.blogspot.com/
2. Ålder? 49+
3. Bor? Typ av boende?bor i timmerhus på skogstomt i liten by
4. Familj? man , 3 vuxna barn , 2 barnbarn
5. När och varför började du blogga? detta är 3:e gg gillt - sedan 2006.
6. Favorit musik? Gyllene tider
7. Klädstil? alltid kjol, klänning el mysbyxor - trivs inte i jeans
8. Sysselsättning? Barnskötare i förskolan
9. Filmsmak? action, drama
10. Din favoritplats? hemma i husets lugna vrå
11. Hur ser ditt liv ut om 20 år? då är jag förhoppningsvis en glad pensionär och familjen har utökats med fler barnbarn o barnbarnsbarn
12. Vad skulle du göra om du vann tio miljoner? dela i 4 delar ( med mina barn) sedan resa,, kläder , inreda
13. Vad är din favorit maträtt? älskar all mat - gärna italienskt - men det bästa är ändå efterrätten (kollar alltid dessertlistan först)
14. Ultimata semestern? shopping i Oslo el London - gärna USA igen och har en längtan till Italien
15. 6 personer du skulle vilja bjuda på middag, döda eller levande? min farfar (som tyvärr inte lever idag )- mina 2 döttrar , min son och mina 2 barnbarn
16. Om du påyttfödds som ett djur, vilket skulle du vilja vara? Motivera gärna. Min hund - den har det så bra o är så bortskämd - sover imattes säng o har en given plats i soffan -
17. 3 saker du skulle ta med dig till en öde ö? mobilen en laddare och ett elverk som kan ladda telefonen
18. 1 inredningspryl du inte skulle klara dig utan? tråkigtaatt behöva säga tv:n
19. Vad har du för ringsignal på mobilen? Natteravn med rasmus seebach
20. Vilken inredningsstil gillar du bäst? Jag gillar fortfarande den lantliga vita! vitt o svart , färger från naturen, gärna gamla antika möbler - men även modernt - framförallt skall det synas att jag bor här - de få prydnadssaker o konst jag har är noga utvalda o präglar mig - många hem ser tyvärr likadana ut idag - framförallt skall det vara praktiskt o barnbarnen skall trivas.
21. En fråga du skulle vilja ställa nästa person? Svara gärna på den du också. Hur har ni tid att hålla erat hem så fräscha , nystädade o vackra hela tiden? För mig är det en gåta ?

2 kommentarer:

  1. Hej Carita! Jag kan svara på den sista frågan till dig! Allt är en ILLUSION! Mina barn är världsbäst på att stöka runt, spilla och härja (precis som barn ska)men när jag ska fotografera till bloggen så städar jag "den hörnan" som ska fotograferas... som det skulle sett ut om jag hade bott själv i huset så att säga! ;O) Det som är skönt då är att bloggen blir en tillflyktsort för mig när vårt hem är upp och ned. Då tänker jag: "Här inne i bloggen är allt rent och snyggt i alla fall!" och då kan jag njuta av det en stund innan jag återgår till verkligheten, som jag också älskar! =) Kram!

    SvaraRadera
  2. Tack för det härliga svaret - då kan jag känna mig fullständigt normal då!

    SvaraRadera